26.10.2017

Et par måneder træning, stærkt helbred og at være ivrig efter race. Alle disse ting skal man havde for at klare de udfordringer i det berømte IRONMAN løb i Barcelona. Kopos har sådan en person i sine rækker. Han er en salgsrepræsentant Artur Kaczorowski fra polsk datterselskab.

Mødet med de modige individualister, hvor hårdt arbejde ikke bare er et ord og en stor udfordring for Arthur. Blandt de 3 000 deltagere deltog han i kategorien 30-34 år. Svømning, cykel og løbe blev i den samlede tid 10:44:21.

1. Har du nogensinde kørt gennemført en Ironman?

Nej, det var min debut i en fuld afstand Ironman (3,8 km svømmetur, 180 km cykel, 42,195 km løb).

Jeg startede min forberedelse til Ironman for over et år siden. Jeg har deltaget i Triatlon i over 5 år, men ingen af mine tidligere Triatlons kan sammenlignes med Ironman. Jeg har konkurreret i 5 maratoner og flere kortere triatlons.

  

2. Hvad var det sværeste for dig i løbet, her menes cykling, løbe eller svømning?

Hvad gør Ironman svært, er afstanden for hver disciplin. Den første fase svømmes i Middelhavet, hvor der er havstrømme og bølger. Det var ikke let, men da jeg kom op af vandet vidste jeg, at jeg ville afslutte, fordi jeg trænet meget svømning, da det var det sværeste for mig. I det sidste år har jeg forbedret min cykling mest, og jeg vidste, at jeg havde de største fremskridt her. Den første del af cykelstadiet var rolig, og jeg havde en masse styrke, indtil det begyndte at blæse. På det tidspunkt var det virkelig hårdt arbejde at køre mod vinden, og jeg følte mig helt træt efter cykeldistancen. Selv med den håre vind, var jeg bedre på cyklen end forventet. Min gennemsnitshastighed for 180 km kom op på 34 km / t. Jeg var begejstret, da jeg kom til løbsstadiet, fordi dette er min styrke. I starten var løbet meget let for mig, og jeg følte mig fantastisk pdt til mode. Mellem 7 km og 16 km havde jeg en krise, jeg var nødt til at holde lidt igen. I øjeblikket huskede jeg min venners ord: "Husk, du skal til Barcelona for at gennemføre Ironman-race, ikke fokusere på din tid, læg hovedet ned og fortsæt, og du får en god tid. I løbet af denne tid brugte jeg også de optankningsstationer, der blev oprettet hver 2. 5 km. Der spiste jeg bananer, appelsiner og drak energidrik, cola og redbull. Da min styrke vendte tilbage, begyndte jeg at løbe i mit tempo og kontrollere min optimale puls og hastighed. Ved 5 km inden afslutningen trak jeg mit pulsbælte af mit bryst og begyndte at accelerere hurtigt på 4,50 min / km og endnu hurtigere. Ved at accelerere i slutningen, løb jeg maratonet under 4 timer som jeg havde planlagt.

  

3. Hvordan var følelsen efter løbet?

Efter løbet løb jeg virkelig træt. Jeg havde ikke styrken til at gå ned for at hente min cykel og andre ting fra omklædningsområdet. Efter afhentning af tingene gik jeg eftertænksom tilbage til hotellet. Jeg var meget tilfreds og stolt af mig selv, fordi jeg havde gennemført en Ironman. For et år siden var det bare en drøm, og den drøm blev til virkelighed.

  

4. Har du ønske om at gennemføre Hawaii i en fremtid?

At konkurrere i Hawaii Ironman er min største drøm. Hvis jeg ville være så heldig at få en plads til Ironman Hawaii, vil det tage et splitsekund at sige JA. Jeg håber, at jeg en dag vil få chancen for at konkurrere mod den bedste Ironmans på Hawaii.

Held og lykke Artur!